Popularność marki w serwisach społecznościowych

Początkowo firmy dość niechętnie podchodziły do kwestii reklamowania się na FB i raczej to bagatelizowały. Wyłącznie największe brandy nie musiały szczędzić pieniędzy i powiedziały TAK w kierunku do tych rozwiązań. Przyniosło im to oczekiwany efekt i widać właśnie, że po jakimś czasie te firmy, które pierwsze zaczęły kreować swój wizerunek na Facebooku, szybko zyskały fanów i mogły uczyć się na błędach wówczas, gdy jeszcze Facebook był w powijakach.

Teraz nie posiada już czasu na naukę, trzeba działać i działanie to musi być realizowane dość konsekwentnie. Im firma jest większa, tym ze stuprocentową pewnością więcej fanów ma i tym mocnie musi się angażować w FanPage. Im on większy, tym więcej na nim postów, zapytań, propozycji, problemów itp, a tym samym ktoś musi to wykorzystywać. Duże firmy posiadają osoby zatrudnione na etacie, których zadaniem jest dzień i noc wykorzystywać firmowego Facebooku. Jak wiadomo skuteczny FanPage to taki, który podejmuje z użytkownikami interakcje i dlatego konieczne jest tutaj odpowiadanie na niemalże prawie każdy post, pytanie itp. Nierzadko wygląda to dosłownie groteskowo, natomiast złota maksyma mówi: zarabiaj na Facebooku dzięki angażowaniu ludzi, inaczej się zwyczajnie nie da. Kiedy ludzie widzą, że do innych odnosicie się z szacunkiem i radą, są skłonni dołączyć do was i zasilić grono waszych klientów. To buduje potęgę danej firmy. W dłużej perspektywie takie niewinne narzędzie, jak FanPage, ma możliwość mieć w rzeczywistości ogromną siłę oddziaływania i przebicie rodem z najlepszej kampanii reklamowej, niemniej jednak na to należy czasu.

Więcej informacji: social media.