Jak zmienić wizerunek firmy

Kiedy należy wymienić logo w firmie, pojawia się pytanie, kto to fachowo zrobi. Spore firmy i korporacje mają swoich własnych grafików w wydziałach graficznych i kreatywnych, zatem przygotowaniem logotypów zajmują się ci pracownicy. Mniejsze firmy muszą to zlecić, bo nie mają na etacie zatrudnionego człowieka, który para się przygotowaniem grafik.



W przypadku rebrandingu logo firmy kreuje się od nowa razem z innymi materiałami reklamowymi, co zajmuje sporo czasu i jest również dosyć dużym kosztem.
W tak zaistniałej okoliczności trzeba uprzednio zwerbować sobie osobę, która będzie zajmowała się takimi kwestiami, a najlepiej w ogólności posiadać kierownika projektu. Kierownik projektu będzie mógł takie rzeczy nadzorować i pomagać w przygotowaniu całego projektu. Bez wątpienia istotne ze względu na działanie firmy powinno być to, aby firma miała świetnie opracowany intencja tego rebrandingu i żeby wiedziała, jak w konsekwencji powinien być zrealizowany. To nie jest łatwe. Zdarza się, że to wymaga w rzeczywistości bardzo dużo pracy. Projektowanie logo powinno się zacząć od nowa i to także nie jest wcale takie łatwe. Logotyp, który był poprzednio, czasami nawet nie jest inspiracją. Nie chodzi o to, że się go przerabia, niemniej jednak zwyczajnie od nowa konstruuje się logo dla firmy. Przy czym logo firmy w nowej wersji musi być trochę inne, bez wątpienia musi nawiązywać do tej samej działalności i tej samej branży, ale powinno przekazywać inne wartości, o ile się zmieniły, albo posiadać inną kolorystykę. W tym przypadku zróżnicowanie jest naprawdę spore.
Zobacz także: poczytaj.