Dobre opakowania produktów

Opakowanie każdego produktu ma oczywisty wpływ na sprzedaż. Wszystkie te produkty, które są sprzedawane w ładnych i bardzo dopracowanych opakowaniach, sprzedają się zdecydowanie lepiej, niż te produkty, które mają bardzo słabe wizualnie opakowania. Firmy doskonale o tym wiedzą, zatem próbują dołożyć wszelkich starań, żeby ich projekt opakowania wyglądał specjalistycznie.



Jeżeli już opakowanie przyciąga uwagę, to istnieje większe prawdopodobieństwo, że klient w sklepie zechce na to opakowanie zwrócić uwagę i kupić produkt.
To istotna kwestia, dlatego że opakowania produktów mają bezsporny wpływ na sprzedaż. Klienci dzisiaj mają do wyboru sporo rozwiązań w sklepach, w bardzo wielu sytuacjach zwracają uwagę na opakowania, bo to one odróżniają poszczególne produkty od siebie. O ile opakowanie nie jest atrakcyjne, nie przyciąga sugestie, to klient takiego produktu nie kupi. Projekt opakowania jest zatem kwestią kluczową w momencie, gdy wypuszczamy na rynek nowy produkt. Zanim zaczniemy się zastanawiać nad kwestią promocji i kanałem promocji tego produktu, pierwszą i najważniejszą sprawą jest to, by zdecydować się na zaprojektowanie odpowiedniego opakowania. Na tym nie wolno oszczędzać i to zarówno, jeśli chodzi o środki finansowe, jak i o czas. Opakowanie powinno mieć ewidentny wpływ na jakość produktu w oczach klientów. Dosłownie słabszej jakości produkt obroni się, o ile projekt opakowania tego produktu będzie atrakcyjny. Zrobiono już sporo badań dotyczących wpływu opakowania na sposób sprzedaży konkretnych towarów i nie ulega wątpliwości, że im lepsze opakowanie, tym sprzedaż w każdej sytuacji była wyższa.

Sprawdź tutaj: dalej