Rodzaje CMS-ów

Każda strona działa w oparciu o pewien system treści. Jasne jest, że osoba, która potrafi programować w różnych językach, będzie mogła modyfikować sobie treści na stronie samodzielnie, ale przecież większość z nas nie ma takich umiejętności i osoby, które nie są biegłe w językach kodowania programowego, potrzebują systemu do zarządzania treścią. System cms to nic innego, jak specjalny silnik strony, który daje możliwość nam na wykonywanie działań na tej stronie.




Chodzi tutaj o zmiany w różnych zakresie. Na przykład chcemy dodać na swojej stronie tekst do bloga internetowego. Nie powinniśmy zaczynać kodowania całej strony i jej wyglądu od edukacji kodowania, a wystarczy nam tylko otworzyć specjalny pulpit i tam wpisać tekst, a w przyszłości kliknąć opublikuj. To jest właśnie sytem cms (z ang. content management system). Jednym z najpopularniejszych systemów tego rodzaju do zarządzania prostymi stronami i blokami jest Wordpress. Są także inne systemy, tj. przykładowo Jomla. Jednym z pakietów cms może być dosłownie w pewnym kontekście Prestashop. Część agencji reklamowych wytwarza takie systemy zarządzania cms we własnym zakresie dla swoich klientów. Znaczy to, że strony tworzone dla klientów nie opierają się na ogólnodostępnych silnikach, takich jak wyżej wspomniany Wordpress, a sytem cms (z ang. content management system) jest zwyczajnie wykonany w danej firmie. Jest unikalny, dopracowany do potrzeb dokładnie określonej klienteli i dostępny wyłącznie i wyłącznie dla klientów tej firmy. Ma on wiele zalet, ale ma także wady w postaci niewielkiej sposobów rozbudowy.

Źródło: czytaj dalej